Catatan ringkas seorang insan kerdil yang menghayati nikmat kehidupan indah yang dipinjamkan oleh Allah S.W.T. Semoga hati sentiasa dekat padaNYA. Dan semoga selamanya indah.. Amiin.
Wednesday, March 24, 2010
Wednesday, March 17, 2010
Ulangtahun perkahwinan..

12 Mac 2006.. Malu lak tengok gbr masa ni..


pecaye yg aku nak kawin dah... berdebor je rase..
Ape lagi bile cuti berdua dan anak pulak antar kat nurseri.. kami pun berdating la ke hulu hilir..
Pergi jalan2 balik kat tempat-tempat sejarah yg kami pernah dating masa belum kawin dulu.. :)
bahgia je rasa bila dapat berdua tanpa perlu terpekik terlolong kejar anak.. Dah lama rasanye kami tak dapat jalan2 berduaan.. Bila ada anak bapaknye asyik kepit anak jer.. Maknyer ditinggalkan ke belakang..Huhuuu.. Bila sesekali dapat jalan berdua rasa bahgia tak terkata..
Dan inilah rutin kami setiap kali sambut anvsry..
Semoga usia perkahwinan kami berpanjangan hingga ke akhir hayat.. Dan semoga dikurniakan keluarga yg bahgia selamanya.. Buat sayang smoga ikatan perkahwinan yg kita bina sentiasa diberkati Allah..... Amiinn..
Monday, March 8, 2010
Hari Landscape Negara Peringkat Kebangsaan
pasu ni setinggi peha kiter jer dgn air terjun & pokok bonsai..
Harganyer lebih kurang 3800 tak silap aku..
sempat gak anak aku main-main kat ctu..
camne la diorg jaga agaknyer..
ni antara yg aku berkenan sgt2..

Semalam (Ahad) sempat gak dlm kul 4 ptg asben aku ajak keluar jenjalan.. Dia tnya samada nk gi pameran landscape kat Bangi atau pameran perabot kat MAEPS.. chewwaah cam byk duit jer bunyinyer.. Bukan la utk bershoping tapi sekadar cuci mata je la... Hmm sblm tu penah gak dia tnya nak gi tak pameran kraft tak kat kl... ikutkan hati aku mmg sume nak gi tp memandangkan dlm proses berjimat cermat & keadeaan diri aku yg cepat penat bila bjalan jauh so aku cuma ajak gi pameran landscape je la...
Memandangkan aku pergi hari terakhir dah takde pape yg menarik pun.. tak cam slalu tiap aku pegi begitu meriah pameran dgn bunga-bungaan yg berwarna-warni dan mcm2... Ksli ni adalah masuk tahun ke-3 aku pergi pameran ni setiap kali ia diadakan.. Dan ini lah yg paling kurang menarik aku tengok sbb aku pergi dah hari terakhir..
Yg aku berkenan semalam cuma pokok bonzai/bonsai.. alamak tak reti eja arr.. harganye mak ai ckitnyer mahal.. pasu yg cuma sebesar tapak tgn pun cecah 3-400 sepasu.. Ajer giler kalau aku beli... Kalau la aku duduk kat rumah teres ker.. banglo ker confirm beli gak kot.. hehee... Tapi aku yg dok umah atas langit ceruk mana la aku nk letak pokok to klu aku beli pun... Hmm cuma mampu simpan je la niat utk beli pokok tu masa tua nanti... :)
Sempat gak aku amik gbr mane yg aku berkenan...
Memandangkan aku pergi hari terakhir dah takde pape yg menarik pun.. tak cam slalu tiap aku pegi begitu meriah pameran dgn bunga-bungaan yg berwarna-warni dan mcm2... Ksli ni adalah masuk tahun ke-3 aku pergi pameran ni setiap kali ia diadakan.. Dan ini lah yg paling kurang menarik aku tengok sbb aku pergi dah hari terakhir..
Yg aku berkenan semalam cuma pokok bonzai/bonsai.. alamak tak reti eja arr.. harganye mak ai ckitnyer mahal.. pasu yg cuma sebesar tapak tgn pun cecah 3-400 sepasu.. Ajer giler kalau aku beli... Kalau la aku duduk kat rumah teres ker.. banglo ker confirm beli gak kot.. hehee... Tapi aku yg dok umah atas langit ceruk mana la aku nk letak pokok to klu aku beli pun... Hmm cuma mampu simpan je la niat utk beli pokok tu masa tua nanti... :)
Sempat gak aku amik gbr mane yg aku berkenan...
Tuesday, February 2, 2010
Balik Terengganu..
Sabtu hingga isnin baru2 ni aku balik terengganu setelah 10 bulan lamanya aku tak menjejak kaki ke sana.. tu pun sempena asben aku cuti wilayah 1 feb tu. Dan utk pertama kalinya sejak aku kawin dan balik ke kampung mertua ku hanya ada fmly aku dan makpak mertua aku je kat umah tu.. kira dapat la manja2 ckit ngan diorg... slalunye setiap kali balik punye la penuh sesak rumah sebab adik bradik yg lain pun balik gak. Tapi balik kali ni time tganu bekerja & waktu bskolah... So takde sape yg balik umah mak..
Sian tengok ayah mertua aku yg makin sakit kaki.. Kalau dulu pakai tongkat jika perlu jer tapi skrg setiap masa dia bertongkat.. Disebabkan keadaan ayah yg tak berapa kuat nak berjalan, dia taknak ikut maka kami pun cuma bawak mak je gi jalan2 ke Pasar Payang & Masjid Kristal.. Masjid kristal tu mak mertua aku yg cam tingin sgt nak gi..
Alkisahnye bila sampai di pasar payang maka terpadamlah sekejap azam aku yg kononnya nak berjimat cermat masa awal thn baru hr tu.. sesekali takpe kot kan :)
Kawal Perasaan Marah
Hmm pagi2 dah rasa marah & sakit hati yg teramat.. Dan seperti biasa bila thg marah dlm hati ni macam2 benda yg keluar kat hati ni sbb tak berjaya dikeluarkan dimulut..
Dan dlm masa yg sama akan buat sesiapa yg terkena tempiasnya sakit hati..
Came yer nak kawal perasaan marah & sakit hati.. Org kata gi amik air semayang tapi nanti habis la mekap :)
Huuuu rasa marah belum hilang lg.. Camne nk buat ni.. Camne nak wat keje dgn hati yg tak gumbira.. Muka pun jd susah nk senyum...
Dan dlm masa yg sama akan buat sesiapa yg terkena tempiasnya sakit hati..
Came yer nak kawal perasaan marah & sakit hati.. Org kata gi amik air semayang tapi nanti habis la mekap :)
Huuuu rasa marah belum hilang lg.. Camne nk buat ni.. Camne nak wat keje dgn hati yg tak gumbira.. Muka pun jd susah nk senyum...
Friday, January 29, 2010
happy birthday my dear
Sebenarnye 27 Januari ari tu bday asben aku.. Agak terlewat 3 hari utk aku selitkan di blog aku ni ucapan bday buat dia... Tak sempat utk menulis...
Kepada sang suami, happy birthday my dear..... may all your dreams come true...
Hmmm dah tua pun... 33 yrs...Sori wat masa ni belum ter'pos' lg hadiahnya.. InsyaAllah.. lewat ckit erk.. Hmm agak2 boleh tak hadiahkan bby dlm perut ni jer wat suami... Nanti aku ikat ribbon on my big stomach to present to Husband.. heheee klu la aku wat camtu mesti dia kata aku meroyan...
Pape pun smoga syg dipanjangkan umur, diberkati, dimurahkan rezeki & diberi kesihatan yg baik..
Dan semoga perkara yg paling diimpikan selama ni akan tercapai.. InsyaAllah...
Mungkin buat masa ni Allah belum beri keizinan utk syg menikmatinya.. Akan dtg insyaAllah..
(hmm harapan yg asben aku tunggu sejak thn 2002 lagi hrp2 akan tercapai jugak akhirnya... )
Kepada sang suami, happy birthday my dear..... may all your dreams come true...
Hmmm dah tua pun... 33 yrs...Sori wat masa ni belum ter'pos' lg hadiahnya.. InsyaAllah.. lewat ckit erk.. Hmm agak2 boleh tak hadiahkan bby dlm perut ni jer wat suami... Nanti aku ikat ribbon on my big stomach to present to Husband.. heheee klu la aku wat camtu mesti dia kata aku meroyan...
Pape pun smoga syg dipanjangkan umur, diberkati, dimurahkan rezeki & diberi kesihatan yg baik..
Dan semoga perkara yg paling diimpikan selama ni akan tercapai.. InsyaAllah...
Mungkin buat masa ni Allah belum beri keizinan utk syg menikmatinya.. Akan dtg insyaAllah..
(hmm harapan yg asben aku tunggu sejak thn 2002 lagi hrp2 akan tercapai jugak akhirnya... )
Monday, January 25, 2010
Kenapa kita perlu balik kerja awaL..
Email ni aku copy dari email yg diforward oleh Khalilah hari ni...
Tersentuh lak bila membacanya...
So aku selitkan dalam blog aku ni utk dihayati bersama...
Kenapa kita perlu balik kerja awaL..
Baca pelan- pelan dan penuh penghayatan.
Aku terlanggar seorang asing semasa berjalan,"Oh maafkan saya, saya tak perasan"Katanya "Maafkan saya juga,Saya tak nampak saudara"
Kami amat bersopan dan saling menghormati,Kami saling melambai sambil berlalu pergi,
Tetapi di rumah lain pula ceritanya.. Bagaimana kita melayan orang tersayang, tua dan muda..
Lewat petang, tika memasak makan malam.. Anak lelaki kecilku berdiri di dapur secara diam-diam..
Bila berpaling aku hampir melanggarnya jatuh..
Jerkahku, "Jangan buat kacau di sini, pergi main jauh-jauh..!!"
Dia berlalu pergi, hatinya hancur luluh dan beku,
Aku tak sedar, bertapa kasarnya kata-kataku.
Sedangku berbaring di katil mendengar musik, Terdengar suara halus datang membisik..
"Bila bersama orang tak dikenali,Begitu bersopan dan merendah diri,
Tetapi ahli keluarga tersayang, sering dimarah dan dicaci",
"Cubalah kau pergi lihat di lantai dapur,Kan kau temui bunga-bungaan berterabur",
"Itu adalah bunga-bunga dibawanya untuk kamu,Dia memetiknya sendiri, kuning, biru dan unggu",
"Dia berdiri senyap agar jadi kejutan buat kamu,Kamu tak pernah sedar airmatanya yang datang bertamu",
Pada tika ini, aku merasa amat kecil sekali,Airmataku mencurah ibarat air di kali,
Senyap-senyap ku kebiliknya, dan melutut di katil,
"Bangunlah, anakku, bangunlah si kecil"
"Apakah bunga-bunga ini dipetik untuk ibu..?
Dia tersenyum, "Adik terjumpanya belakang rumah di semak"
"Adik memetiknya kerana ia cantik seperti ibu,ibu tentu suka terutama yang unggu,
"Maafkan ibu, atas sikap ibu hari ini,Ibu tak harus menjerkah kamu, sebegini,
Katanya,"Oh, ibu, itu tak mengapa, Saya tetap sayang ibu melebihi segala,
Bisikku, "Anakku, ibu pun sayang kamu,dan ibu suka bunga itu, terutama yang unggu,
FAMILY
Adakah kamu sedar, sekiranya kita mati hari ini, syarikat tempat kita berkerja akan senang-senang mendapat pengganti dalam hanya beberapa hari?
Tetapi keluarga yang kita tinggalkan, kan merasa kehilangan kita sepanjang hayat.
Dan sedarlah, sekiranya kita menghabiskan masa kita kepada kerja Melebihi keluarga kita, adalah merupakan suatu pelaburan yang agak kurang bijak.
Bukankah begitu? Berpada-pada...
Jadi apakah maksud yang tersirat?
Tahukah anda makna "FAMILY"?FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU
Tersentuh lak bila membacanya...
So aku selitkan dalam blog aku ni utk dihayati bersama...
Kenapa kita perlu balik kerja awaL..
Baca pelan- pelan dan penuh penghayatan.
Aku terlanggar seorang asing semasa berjalan,"Oh maafkan saya, saya tak perasan"Katanya "Maafkan saya juga,Saya tak nampak saudara"
Kami amat bersopan dan saling menghormati,Kami saling melambai sambil berlalu pergi,
Tetapi di rumah lain pula ceritanya.. Bagaimana kita melayan orang tersayang, tua dan muda..
Lewat petang, tika memasak makan malam.. Anak lelaki kecilku berdiri di dapur secara diam-diam..
Bila berpaling aku hampir melanggarnya jatuh..
Jerkahku, "Jangan buat kacau di sini, pergi main jauh-jauh..!!"
Dia berlalu pergi, hatinya hancur luluh dan beku,
Aku tak sedar, bertapa kasarnya kata-kataku.
Sedangku berbaring di katil mendengar musik, Terdengar suara halus datang membisik..
"Bila bersama orang tak dikenali,Begitu bersopan dan merendah diri,
Tetapi ahli keluarga tersayang, sering dimarah dan dicaci",
"Cubalah kau pergi lihat di lantai dapur,Kan kau temui bunga-bungaan berterabur",
"Itu adalah bunga-bunga dibawanya untuk kamu,Dia memetiknya sendiri, kuning, biru dan unggu",
"Dia berdiri senyap agar jadi kejutan buat kamu,Kamu tak pernah sedar airmatanya yang datang bertamu",
Pada tika ini, aku merasa amat kecil sekali,Airmataku mencurah ibarat air di kali,
Senyap-senyap ku kebiliknya, dan melutut di katil,
"Bangunlah, anakku, bangunlah si kecil"
"Apakah bunga-bunga ini dipetik untuk ibu..?
Dia tersenyum, "Adik terjumpanya belakang rumah di semak"
"Adik memetiknya kerana ia cantik seperti ibu,ibu tentu suka terutama yang unggu,
"Maafkan ibu, atas sikap ibu hari ini,Ibu tak harus menjerkah kamu, sebegini,
Katanya,"Oh, ibu, itu tak mengapa, Saya tetap sayang ibu melebihi segala,
Bisikku, "Anakku, ibu pun sayang kamu,dan ibu suka bunga itu, terutama yang unggu,
FAMILY
Adakah kamu sedar, sekiranya kita mati hari ini, syarikat tempat kita berkerja akan senang-senang mendapat pengganti dalam hanya beberapa hari?
Tetapi keluarga yang kita tinggalkan, kan merasa kehilangan kita sepanjang hayat.
Dan sedarlah, sekiranya kita menghabiskan masa kita kepada kerja Melebihi keluarga kita, adalah merupakan suatu pelaburan yang agak kurang bijak.
Bukankah begitu? Berpada-pada...
Jadi apakah maksud yang tersirat?
Tahukah anda makna "FAMILY"?FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU
Monday, January 4, 2010
Bye 2009 & 1430H

Bye 2009 (1430H)... Bila diimbas kembali tahun 2009, terlalu banyak yang ingin dikongsikan dan direnungkan. Banyak betul kesilapan tahun 2009. Tapi mungkin dari sini kita dapat belajar yang mana betul dan yang mana satu salah. Mungkin dari kesilapanlah kita belajar tentang kebenaran. Azam untuk tahun 2010, semoga kehidupan bertambah baik spjg thn. Allah dah bagi banyak kesenangan. Dan Allah jugak berikan pelbagai dugaan dan cabaran, pengajaran dan peringatan pd aku... Skrg aku cuba utk cari permulaan dan cerita yang lebih baik untuk tahun 2010..
Menyingkap semula kenangan 2009 cam teringin berkongsi pengalaman..
Februari..aku gi jalan2 ke Langkawi dan dlm lebih kurang seminggu lepas tu aku keguguran dengan kandungan 3 bulan.. Mungkin sebab aku lasak sangat masa bercuti.. Dan mungkin jugak sebab Allah belum nak bagi rezki anak tu pada aku pada masa tu...
4 April 2009.. aku pindah rumah dari Puchong ke Petaling Jaya atau lebih senang sebut dekat2 Datuk Harun tu la.. Alhamdulillah.. Lebih dekat utk aku dan husband gi kejer.. Kalau ngn ofis aku lebih kurang dlm 15 minit je boleh sampai tu pun kalau tak jam la.. 7.45 boleh lagi kuar umah.. Berbeza ngn dok Puchong dulu 6.45 am dah semestinya ada atas jalan...
1 Mei 2009, adik bongsu aku kawin mendahului adik kedua aku.. walaupun masih muda, tapi dah jodoh dia terima je la..
Dan dari April hingga Ogos aku ditimpa musibah kewangan yg agak teruk.. Dalam masa 5 bulan tu memang membuatkan aku rasa 'jatuh' dan berfikir alangkah baiknya kalau aku ada simpanan lebih banyak dari simpanan yg aku aku sedia ada masa tu. Bayangkan dalam masa tu jugak la aku dah habis byk duit buat masuk rumah baru.. & dlm masa yg sama diuji... Saving kami hampir kering kontang jadinya.. Baru aku tahu setiap keluarga perlu ada simpanan sekurang2nya 3-4 bulan gaji penuh kita bagi menampung hidup sekiranya pape berlaku pada pendapatan fmly... Tapi takpe, aku cuba jadikannya pedoman utk meneruskan hidup akan datang...
Masa ni la baru aku nampak hikmah Allah tarik anak aku masa bln Februari hari tu.. Kalau dlm keadaan kewangan gawat camni camne nak sambut baby kan..?? Sedangkan kalau aku pregnant Ogos la tarikh aku dijangka bersalin sedangkan masa ni kewangan aku & fmly betul2 diuji..Harap2 tak berlaku lagi perkara buruk di tempat asben aku kje mcm tu... Dan hrp2 manusia yg menyebabkan musibah kpd semua ni diberi balasan dari Allah setimpal dgn apa yg dilakukan.. Amiinn..
18 Ogos 2009, aku dapat surat untuk pindah bahagian dari Sains Sosial ke Bahagian Pengurusan Sumber Manusia.. Sedih gak tapi mungkin ini satu perkara baru untuk aku belajar.. Ye la dari 2001 aku dok di Sektor Jaminan Kualiti dan tak tahu langsung pape berkaitan perjawatan dan perkhidmatan.. Bila pindah ke sini byk benda baru yg perlu aku pelajari.. Harap aku semakin 'baik' di tahun 2010 ni..
September, kewangan semakin pulih.. Tapi masih belum sepenuhnya.. Dan alhamdulillah aku disahkan hamil semula setelah kosong 6 bulan.. Dan skali lagi aku bleeding.. Memula takut gak sebab sepanjang 3 bulan pertama asyik bleeding jer.. Takut keguguran lagi.. Asyik MC jer..Tapi Alhamdulillah bila masuk bulan dec kandungan aku makin baik.. Dijangka bersalin pertengahan Mei.. Hrp kawan2 dpt doakan utk aku..
Tahun 2009 telah pun berlalu dan semoga apa yang telah terjadi sepanjang tahun 2009 dapat dijadikan sempadan dan teladan.
Kat sini aku senaraikan azam tahun baru aku kali ni, poyo jerk an?? :)
Saje aku listkan utk direnung2kan balik bila sampai hujung tahun nnti samada Berjaya tercapai atau tak.. Ye laa keje pun ada laporan penilaian prestasi kan.. So ni sasaran LNPT aku utk tahun ni… xla banyak sgt..simple2 jer ..harap2 boleh tercapai...
1. Nak banykkan amal ibadah, xmo lagi dah lengah2kan solat
2. Jadi ibu yg lemah lembut ckit.. maksud aku tak la garang sgt..
3. Simpan duit bebanyak at least sebulan RM XXX… heheee supaya klu jadi pape kat sumber
Saje aku listkan utk direnung2kan balik bila sampai hujung tahun nnti samada Berjaya tercapai atau tak.. Ye laa keje pun ada laporan penilaian prestasi kan.. So ni sasaran LNPT aku utk tahun ni… xla banyak sgt..simple2 jer ..harap2 boleh tercapai...
1. Nak banykkan amal ibadah, xmo lagi dah lengah2kan solat
2. Jadi ibu yg lemah lembut ckit.. maksud aku tak la garang sgt..
3. Simpan duit bebanyak at least sebulan RM XXX… heheee supaya klu jadi pape kat sumber
pendapatan kitorang tak la terasa teruk sgt..
4. Buat keja jgn tangguh2...masa itu duit… hahaa
5. Berjimat cermat, beli jika perlu.... (haa part ni la yg paling aku rasa susah nak tcapai..)
6. Rajinkan ckit diri utk masak kat rumah.. (termasuk dlm kategori berjimat cermat)
7. Last.. Sentiasa berfikiran positif..InsyaAllah..
4. Buat keja jgn tangguh2...masa itu duit… hahaa
5. Berjimat cermat, beli jika perlu.... (haa part ni la yg paling aku rasa susah nak tcapai..)
6. Rajinkan ckit diri utk masak kat rumah.. (termasuk dlm kategori berjimat cermat)
7. Last.. Sentiasa berfikiran positif..InsyaAllah..
Tu je kot… Hrp2 sasaran aku utk thn ni tercapai.. Klu tak dpt sepenuhnya.. tercapai 70% pun memadai la…
Akhir kata.. Renung2kan.. Dan semoga Berjaya…. Amiiiinnn..
Akhir kata.. Renung2kan.. Dan semoga Berjaya…. Amiiiinnn..
Thursday, December 24, 2009
Birthday HaziQ - 3 yrs
17-12-2009.. Bday Haziq.. bukan main suke lagi dia dpt potong kek..
Baru faham agaknye makna hppy bday sejak masuk nurseri ni padahal sblom2 ni pun slalu belikan kek tapi cam takde perasaan je.. dia mungkin tak berape fhm lagi masa tu...
Alhamdulillah dah adeerkembangan yg agak baik ckit cuma anak aku masih belum fasih bercakap.. Bak kata org perak, pelat lagi. takpe la.. mungkin lambat ckit janji ibu & ayah dia faham... :)
Wednesday, November 18, 2009
ahli koir MQA

antara warga MQA yg hadir...
dah semakin ramai & semakin 'berkembang' skrg...
Hmmm xde ape berita menarik utk dikongsi bersama.. tapi rasanya cam dah lama sangat tak mengupdate blog.. Jadinye sempena perhimpunan bulanan MQA pagi semalam aku menumpang ambil gambar dari pentadbiran dlm sekeping dua utk ku selitkan sbg kenangan dlm blog aku ni..
Jadi sesaje la menampal gambar warga MQA yang aku tengok semakin lama semakin ramai. Sekarang dah ada 300 lebih pegawai MQA.. Beza sgt dengan masa aku mula jejak kaki di LAN tahun 2001 dulu yang cuma ada tak sampai 80 orang pun (tak silap aku la). Pejam celik pejam celik dah 8 thn lebih aku kje kat cni dan dalam sedar tak sedar dah semakin ramai ahlinya. Kadang2 aku sendiri tak kenal muka2 pegawai yang baru-baru masuk.
Monday, October 26, 2009
Makan-makan - PT Sains Sosial
Dah lame tak wat makan2 ngan geng2.. ntah mimpi ape geng2 aku kat Sains Sosial dulu ajak wat makan2 lak arini... Best gak..Masing2 bawak masakan sendiri.. Menunya cuma makan nasi berlauk jer.. Simple2 semuanya tapi rasa sedap sangat bila makan ramai-ramai.. antara lauk pauk yg ada..daging masak hitam marwi, Kari ikan ani, gulai tempoyak gee, rojak aku, sardin umi, pari sambal suman, sambal tempoyak dan macam2 lagi... Konyang perut.. Alhamdulillah... Kawan2 kalau buat makan2 lagi jangan lupe jemput eden lagi tau..
Perlawanan Persahabatan - Pasukan Bolasepak MQA vs Utusan Malaysia
Perlawanan Persahabatan Bolasepak Diantara Pasukan Bolasepak MQA vs Utusan Malaysia, Bangi (24 Okt. 2009, Sabtu).. Sempat gak aku turun temankan asben aku yg turut join utk wakil MQA sebab dia nak gi sesorang segan katanyer sebab status 'menumpang'..
Aku pun tak tau sape menang sape kalah sebab aku n asben balik cepat sebab cuaca masa tu cam nak hujan sgt... Tapi rasa2 cam boleh agak jer... :)
Tuesday, October 20, 2009
Monday, October 19, 2009
Helmet Antik
Sekadar nak syer, 2 minggu lepas pergi Open House kat rumah sepupu kat Semenyih.
Dalam Perjalanan tu ada la pulak sorang apek ni bawak motor ngan pakai helmet kertas..
tapi siap ada tali utk keselamatan lg.. Sian pun ade. Ade gak org camni dalam alaf skrg ni.. tak pasti samada dia tak berduit utk beli helmet atau saje suka pakai helmet cam tu.. Siap ada tulis perkataan MALAYSIA lagi kat tepi helmet tu .. :)
Thursday, October 1, 2009
Gegar..Gegar..
Sempat gak kami bergambar walau dalam kekalutan...
Hmmm ni la lumrah yg selalu berlaku kat ofis kami.. Bila Endon gegar kat sini pun turut rasa gegarannya.. Ni dah kali yg kali ke berapa Menara PKNS ni goyang pun aku dah tak ingat.. Kerap gak la.. Harap2 la nyawa bangunan ni masih tahan lama.. Takut gak bila pikir2 dah slalu sgt kami kena turun tangga bila setiap kali gegar.. watnye struktur bangunannye 'lari' mau 3, 4 kali gegar lagi runtuh bangunan ni.. Nauzunbillahuminzalik... tetiba lak terbayang perkara buruk.. Harap2 tak berlaku lagi.. tapi apakan daya semua tu Allah punya kuasa..
Monday, September 28, 2009
Salam Aidil Fitri
Rasanya belum terlalu lewat untuk saya sekeluarga mengucapkan Salam Aidilfitri buat kengkawan semua.. Sayajuga menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf sekiranya terdapat kesilapan tingkah laku mahupun percakapan yang dilakukan sepanjang bersama kawan-kawan semua terutama pada kawan2 Sains Sosial mahupun Warga MQA yang mengenali..
Kesempatan ni jugak saya nak ucapkan terima kasih bebanyak pada Bos2 dan kawan2 Sains Sosial yg byk membantu & membimbing saya sepanjang saya bekerja bersama kalian. Terlalu banyak rasanya memori baik yang manis, pahit dan sebagainya sepanjang saya bekerja dalam keluarga Sain Sosial.. Dan juga byk ilmu yang bermanfaat yg dpt saya pelajari di situ terutama dari En Ajak dan Pn. Chek.. Doakan saya semoga dapat bekerja dengan lebih baik di unit baru lepas ni..
Wednesday, September 9, 2009
Haziq.
Hmm hantar anak pagi ni buat aku rasa tak best sebab anak aku meraung kuat masa aku tinggal dia balik.. Sedih lak tengok. Masa parking kereta lg dia dah cakap taknak & ajak kuar balik.
Pengasuh kat taska tu kata semalam pun masa aku tinggal dia balik dia nangis gak, tp sekejap jer..
Huhuuu sian anak aku.. Berapa lama laa dia akan jadi camtu agaknyer.. Harap2 dia cepat ok.
Tuesday, September 8, 2009
Bermula Hari Baru
Hari ni hari pertama hantar Haziq ke Nurseri kat Maktab Kerjasama.. Dekat jer ngn ofis aku dalam 5 minit jer.. Alhamdulillah dia tak nangis pun.. Memula risau gak takut dia tak nak.. Masa hantar td nampak cam ok jer...
Tapi camne dia melalui hari sepanjang masa kat ctu aku tak tau la pulak.. Harap dia pandai menyesuaikan diri dengan persekitaran baru.
Paling aku risau takut2 pengasuh kat situ tak sabar layan kerenah dia sebab anak aku tu kira boleh tahan gak budaknya..
Lagi satu anak aku masih pakai pampers dan minum dalam botol susu sedangkan cikgu kat ctu bercerita semua budak yang berumur 2 tahun ke atas diorg dah takkan bagi botol susu dan takkan pakaikan pampers... Diorg dah cuba buat zero pampers & zero bottle.. Hmmm camne la agaknya ngn anak aku nnti... Harap dapat jadi yg lebih baik dan independent bila dah dok kat ctu..
Alhamdulillah aku pun dah tak susah2 lagi kena ke Puchong.. Alhamdulillah..
Tapi camne dia melalui hari sepanjang masa kat ctu aku tak tau la pulak.. Harap dia pandai menyesuaikan diri dengan persekitaran baru.
Paling aku risau takut2 pengasuh kat situ tak sabar layan kerenah dia sebab anak aku tu kira boleh tahan gak budaknya..
Lagi satu anak aku masih pakai pampers dan minum dalam botol susu sedangkan cikgu kat ctu bercerita semua budak yang berumur 2 tahun ke atas diorg dah takkan bagi botol susu dan takkan pakaikan pampers... Diorg dah cuba buat zero pampers & zero bottle.. Hmmm camne la agaknya ngn anak aku nnti... Harap dapat jadi yg lebih baik dan independent bila dah dok kat ctu..
Alhamdulillah aku pun dah tak susah2 lagi kena ke Puchong.. Alhamdulillah..
Tuesday, August 18, 2009
Friday, August 14, 2009
Keliru... Celaru.. Bingung...
hmm.. harini aku diberitakan sedikit khabar yg agak mengejutkan, menakutkan.. menyedihkan... dilema.. bingung... suka.... sedih... takut...pening....tak tau dan segala macam ungkapan yg tak terungkai utk diucapkan...
tak tau nk cakap & komen ape.. yg pasti betul2 buat aku bingung , keliru & celaru sepanjang hari...
camner erk..
semoga Allah temukan jalan yg betul2 terbaik utk aku..
huwaaaaa.....!!!
tak tau nk cakap & komen ape.. yg pasti betul2 buat aku bingung , keliru & celaru sepanjang hari...
camner erk..
semoga Allah temukan jalan yg betul2 terbaik utk aku..
huwaaaaa.....!!!
Monday, August 3, 2009
Tentang BoLa
Saje nak upload gbr asben aku gi stadium tengok MU main aritu.. anak sedare dia siap turun dari Johor semata2 nk tgk MU main.. aku tak faham apa kepuasan yg org akan dpt bila tengok bola.. dengan berasak-asak.. dengan tiket mahal.. tak best pun aku tengok.. kejar-kejar bola.. bila dapat tendang... pastu kejar lg.. then tendang lg.. tak habis2.. hmmmm tak menarik pun, pada aku la....
lagi paling tak menarik bila berita tv arab pun laki aku akan tengok part sukan.. punya la kemaruk bola.. tak faham tul..
aku penah citer kat cousin aku pasal 'hobi' laki aku yg gila bola ni.. dia kata ok la tu drpd dia suka benda lain... hmmm layan je laah..
Subscribe to:
Posts (Atom)


