Monday, March 8, 2010

Hari Landscape Negara Peringkat Kebangsaan


pasu ni setinggi peha kiter jer dgn air terjun & pokok bonsai..
Harganyer lebih kurang 3800 tak silap aku..




sempat gak anak aku main-main kat ctu..




pokok2 bonsai ni kecik2 je tapi umurnye lebih 7 tahun..
camne la diorg jaga agaknyer..


ni antara yg aku berkenan sgt2..



Semalam (Ahad) sempat gak dlm kul 4 ptg asben aku ajak keluar jenjalan.. Dia tnya samada nk gi pameran landscape kat Bangi atau pameran perabot kat MAEPS.. chewwaah cam byk duit jer bunyinyer.. Bukan la utk bershoping tapi sekadar cuci mata je la... Hmm sblm tu penah gak dia tnya nak gi tak pameran kraft tak kat kl... ikutkan hati aku mmg sume nak gi tp memandangkan dlm proses berjimat cermat & keadeaan diri aku yg cepat penat bila bjalan jauh so aku cuma ajak gi pameran landscape je la...

Memandangkan aku pergi hari terakhir dah takde pape yg menarik pun.. tak cam slalu tiap aku pegi begitu meriah pameran dgn bunga-bungaan yg berwarna-warni dan mcm2... Ksli ni adalah masuk tahun ke-3 aku pergi pameran ni setiap kali ia diadakan.. Dan ini lah yg paling kurang menarik aku tengok sbb aku pergi dah hari terakhir..

Yg aku berkenan semalam cuma pokok bonzai/bonsai.. alamak tak reti eja arr.. harganye mak ai ckitnyer mahal.. pasu yg cuma sebesar tapak tgn pun cecah 3-400 sepasu.. Ajer giler kalau aku beli... Kalau la aku duduk kat rumah teres ker.. banglo ker confirm beli gak kot.. hehee... Tapi aku yg dok umah atas langit ceruk mana la aku nk letak pokok to klu aku beli pun... Hmm cuma mampu simpan je la niat utk beli pokok tu masa tua nanti... :)

Sempat gak aku amik gbr mane yg aku berkenan...

1 comment:

Don & Nor said...

dulu pun ada kwn kham bg pokok bonsai...cantik2. pastu sbb keje kat mqa, kham bwk 1 jer g opis. 1 lg tinggal kat kg. skali yg bwk p opis, takleh idup. agaknya econ kuat sgt. sayang..terpaksa buang. pasu jer tinggal.yg kat kg plak, x tertrim sbbnya x pesan pun kat mak kham suh tlg trimkan...hihihi.