Friday, December 14, 2012

Persediaan sekolah haziq

Lama rasanya tak mengupdate blog.  Takde ape yg menarik rasanya untuk dikongsi bersama.

Puas fikir apa yang boleh di kongsi di blog ni.. Hmm jadila sekadar berkongsi rasa teruja saya dalam menyediakan persediaan persekolahan anak sulong saya haziq.. Alhamdulillah, pakaian sekolah saya dah sediakan sikit2. Sekadar yang termampu. Peralatan sekolah pun dah lengkap alhamdulillah.. Haziq nampak happy dan adakalanya cam risau nak menempuh alam persekolahan baru. 


Dan pada masa ni saya mula terfikir hari2 mendatang untuk sesi persekolahan dia.

Pagi hantar abang gi skolah agama.. Balik dari sekolah agama, dia akan ke day care untuk mandi, makan minum and bersiap untuk ke sekolah kebangsaan. Persiapan ke sekolah semua dia akan uruskan sendiri. kenyang ke dia makan nanti di situ, kemas ke pakaian yang dia pakai, rapi ke dia sikat rambut.. kelengkapan semua dia akan bawa ke.. atau takut tercicir-cicir apa-apa. walaupun saya tau, di situ anak2 akan dipantau oleh pengasuh yang telah ditugaskan, dan anak2 orang lain pun melalui perkara yang sama.. tapi hati ni tetap risau dan sedikit sedih. sedih bila mengenangkan semua perkara dia akan lalui sendiri. 

saya kena terima sebab semua kawan2 saya juga melalui perkara yang sama, tapi susah nak buang rasa sedih ni bila terfikir semua perkara tu.  Saya dibesarkan dengan ibu di depan mata, pergi dan pulang saya dari sekolah disambut ibu di rumah. Makan dihidang, pakaian disiapkan... kalau nak disebut macam2 perkara lagi yg saya risaukan.

Hmm harap2 la segalanya berlalu dengan sempurna nanti. Dan semoga hati saya dapat melalui semua dengan tenang dan redho. Dan juga semoga anak saya nanti dapat melalui harinya dengan sempurna.

No comments: