Dah lama rasa tak m'upload gambar anak2 aku.. Hmm ni la buat hati kami..
Catatan ringkas seorang insan kerdil yang menghayati nikmat kehidupan indah yang dipinjamkan oleh Allah S.W.T. Semoga hati sentiasa dekat padaNYA. Dan semoga selamanya indah.. Amiin.
Friday, April 15, 2011
Hilang Anak..
Ni citer 26hb Mac lepas, baru sempat nak upload gambar n citer ckit pengalaman aku hilang anak hampir 10 minit. 26hb Mac 2011 (Sabtu), aku n suami bawa anak2 gi jalan2 kat Mines, bawa naik kapal kat situ. TQ pada member yg bagi kitorang kupon dgn harga murah.. TQ Kham. Jasa mu amat dihargai.. o.k la, balik dari Mines tu terus bawa anak2 gi KLCC lak.. Ada taman kat situ & tempat mandi manda kanak2.. Tengah main2 air tu, tiba2 abang (Haziq) hilang dari pandangan masa kami masa kami tengah bersembang2 kat kerusi yg ada kat situ.. Suami aku siap tanya, mana Haziq? Tak ke mengelabah giler aku dibuatnya.. Puas pandang sekitar cari abang tapi tak jumpa.. Menggigil satu badan tak tau nak kata dah la.. Last2 aku mintak 3 org guard yg ada gat situ tolong carik.. Semua bergegas cari sambil tanya aku camne rupa fizikal abang.. Dalam hati aku macam2 dah fikir... KAlau kat shopping complex boley la org wat announcement gitau budah hilang, nih kat tempat terbuka kat mane la aku nak carik anak ku... Aku takut sangat hilang anak aku, itu je harta paling berharga yg aku ada. Biarlah dia nakal macammana pun tapi aku taknak hilang dia.. Dekat 10 minit gak cari last2 ayah dia jumpa dia tangah nangis2 sambil cari kami kat jalan kami masuk ke taman tu.. Allahuakbar, Ya Allah leganya hati Allah je yg tau.. Alhamdulillah.. Pengalaman tu
betul2 bagi pengajaran pada kami.. Cukup la 10 minit n sekali tu Allah uji kami dengan hilang anak.. HArap tak berlaku lagi.. Dlm masa yg sama aku mula terfikir macammane la rasa ibu & bapa2 yg hilang anak tapi terus tak jumpa cam kes Shalenee tu.. Sedih nye hati mereka Allah je yg tahu.. Nauzubillah..
Friday, April 8, 2011
Jangan Mencari Terlalu Sempurna

Aku jumpa artikel ni dari sebuah blog.. tak ingat ape nama blog tu.. cam sedap je baca ayat2 dia...
JANGAN MENCARI TERLALU "SEMPURNA"
Jika kamu memancing ikan......
Setelah ikan itu terlekat di mata kail......
Hendaklah kamu mengambil ikan itu......
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula kedalam air begitu sahaja.......
Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya......
Ketajaman mata kail kamu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup......
Begitulah juga......
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang ......
Setelah ia mulai MENYAYANGI kamu......
Hendaklah kamu MENJAGA hatinya......
Janganlah sesekali kamu terus MENINGGALKANNYA begitu saja.......
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu......
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia masih mengingati kamu......
Jika kamu MENADAH air biarlah berpada......
Jangan terlalu berharap pada takungannya dan menganggap ia begitu teguh......
Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja......
Kerana apabila ia mulai RETAK ....tidak sukar untuk kamu menampal dan memperbaikinya semula......
Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja......
Begitulah juga......
Jika kamu sedang memiliki seseorang.... TERIMALAH dia seadanya......
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengganggapkan dia begitu istimewa......
Anggaplah dia manusia biasa......
Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN .... tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan MEMBOLEHKAN hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhir hayat
Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan MENINGGALKAN dia begitu sahaja kerana kamu merasa terlalu kecewa dengan sikapnya
Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja......
Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi.......
Yang kamu pasti baik untuk diri kamu......
Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT ......
Mengapa kamu berlengah lagi? Cuba mencari makanan yang lain......
Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN ......
Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi.......
Kamu akan MENYESAL ......
Begitulah juga.......
Jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN ......
Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu......
MENYAYANGIMU .... MENGASIHIMU ....dan MENCINTAIMU ....
Mengapa kamu berlengah lagi?
Cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain......
Terlalu mengejar KESEMPURNAAN ......
Kelak, dia akan BERJAUH HATI dan kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain......
Kamu juga yg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi......
Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna, sedangkan jika kita boleh memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI ...kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA ...itu lebih BERMAKNA !
"Begitu hidup ini tiada yang abadi yg patah Kan tumbuh yang hilang Kan berganti, namun yang berganti tidak mungkin sama seperti yang hilang"
Thursday, April 7, 2011
befday

isnin lepas befday aku...4/4/2011..(hmm rasa biasa je la sbb kita bukan raja atau agong nak dapat cuti plak kaaaan.. :)
ermm dah tua dah pun aku..
kadang2 terasa gak la tua nye..
tapi kadang2 terasa perangai aku tak ubah budak2.. Kdg2 lebih dari budak2 lagi.. (kdg2 aku adalah cerewet dan menjengkelkan, kadang2 jer laa..)Seb baik dpt suami yg agak faham perangai aku..suami yg selalu sabar layan karenah aku.. (tak tau la dalam hati dia camne..mintak ampun ye sayang..)
timekasih la pd semua kengkawan yg wish aku..semoga dengan meningkatnya usia akan lebih mematangkan aku dalam meniti hari2 mendatang. Amiin..
Friday, April 1, 2011
Subuh berdarah
Hari tu hari last kursus aku kat Arkib, maknanya tak dapat gi gak. Hari ni baru aku masuk keje.
----------------
Sinar Harian 'Terengganu' 31 Mac 2011, Rabu.
KAMPUNG TELAGA - Seorang warga emas maut apabila motosikal ditunggangnya dilanggar sebuah pacuan empat roda selepas selesai menunaikan solat Subuh di masjid, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira 6.20 pagi di Kilometer 2 Jalan Kuala Berang-Sungai Tong (Kampung Telaga) itu, mangsa, Ismail Ali, 77, dari kampung Gaung, Teluk Dusun Durian menunggang motosikal sendirian dan dikatakan melintas secara tiba-tiba dari kiri ke kanan jalan sebaik tiba di lokasi kejadian.
Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintenden Tengku Hamzah Tengku Abdullah berkata, pada masa sama, sebuah pacuan roda jenis Nissan Frontier dari arah Kuala Berang menghala Sungai Tong dipandu Mohd Ismadi Isa, 36, seorang pengurus projek berasal dari Felda Jerangau, Dungun terlanggar mangsa.
“Akibat pelanggaran itu, Ismail cedera parah pada bahagian kepala manakala Mohd Ismadi tidak mengalami kecederaan tetapi kenderaan dipandunya turut terbabas ke kanan jalan lalu merempuh tiang di hadapan sebuah rumah penduduk.
“Mangsa dihantar ke Hospital Hulu Terengganu untuk bedah siasat, manakala pemandu kenderaan terbabit ditahan untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi.
Menurut Tengku Hamzah, pihak polis turut mengingatkan orang awam khususnya pengguna jalan raya agar sentiasa mengutamakan keselamatan jalan raya serta mematuhi segala peraturan ditetapkan kerana kemalangan boleh berlaku di mana-mana serta bila-bila masa sahaja.
Sementara itu, tinjauan Sinar Harian ke lokasi mendapati orang ramai memenuhi tempat kejadian untuk mengetahui serta melihat sendiri kesan kemalangan, namun lalu lintas berjalan lancar dengan adanya anggota polis yang bertugas.
------------
Friday, March 18, 2011
Kenangan satu masa dulu..
Ada la pendengar2 yg call ceritakan pengalaman masing2.. Antaranya main congkak dalam tanah guna biji getah.. ikut atok nenek menorah getah.. mesin getah.. aku pun secara automatiknya teringat zaman kecik2 aku satu masa dulu.. Sekadar berkongsi sedikit kenangan aku sewaktu kecil2 dulu yg agak mustahil untuk dilalui oleh kanak-kanak zaman sekarang yang serba lengkap dan senang.. Kehidupan aku bukanlah dari keluarga yang berada dan hidup senang.
1. Sekolah rendah, penah ikut mak abah masuk kebun getah carik kayu api wat masak. Masa tu umah aku cuma ada dapur minyak tanah ngn dapur kayu je..takde dapur gas.
2. Masa skolah rendah, start darjah 3 dah kena gi skolah nek basikal. Masa darjah 3 nek basikal kecik tu untuk mengayuh sampai ke sekolah yang jaraknya dalam 2 km. Sepanjang jalan perlu melalui perkuburan cina & kubur orang islam.. Org lain nek basikal besar.. Diorg dah kat depan, aku selaju2nya kayuh beskal kecik aku nak bagi seiring ngn basikal2 lain yg tayarnye jauh lebih besar dari basikal aku. Aku slalu ditinggalkan ke belakang sebab basikal aku lambat sebab sizenye yg kacil.. Darjah 5 baru abah belikan beskal yg besar ckit. Seingat aku budak2 skrg dah jarang Nampak yg nek basikal.. Ramai yg naik motor, van atau bas skolah.
3. Masa darjah 5 tak silap aku, ikut mak aku gi ambik upah kemas rumah & basuh pakaian kat rumah orang.. Aku tolong iron baju n kemas sikit2 jer.. Mak akan pergi dulu dengan basikal dia, manakala aku lak akan menyusul kemudian lepas siap urusan di rumah.. sambil bawa adik (naik basikal gak) pergi rumah orang tu utk tolong mak.
4. Merasa guna lampu gaselin (betul ke ejaan ni) yang guna minyak tanah tu.. Setiap kali nak maghrib, sebelum gi surau abah akan pam lampu tu untuk nyalakan mentol dia. Baru merasa ada bekalan elektrik masa aku darjah 4 / 5 rasanya la.
5. Bekalan air kat rumah aku tarik dari rumah orang lain yang dah ada kemudahan bekalan air. Dengan guna getah yang panjang tu takung penuh2 satu kolah.. Pastu gi lari2 ke rumah orang tu utk tutup paip air.. Isyy bila difikir2 kan balik daif sungguh kehidupan masa tu. Guna perigi pun pernah.
6. Baru Berjaya guna mesin basuh masa umur 16 tahun. Tingkatan 4 masa tu mak sakit.. Baru beli.
7. Kalau balik kampung.. ikut atuk, nenek & mak sedara menoreh getah..Pastu ikut diorang mesin getah.. Perkara paling best aku suka bab ni adalah masa sebelum getah tu di mesin, atok aku akan suruh aku pijak2 dulu getah yang dah dibekukan tu untuk meleperkan getah tu biar senang nak masuk dalam mesin getah. Aku nye keje kena tolong diorang pusing mesin getah tu. Ketat giler..
8. Pernah ikut mak sedare gi kutip biji kelapa sawit kat ladang kelapa sawit dan dimasukkan ke dalam guni (untuk dijual).. Pada masa tu tak silap aku la, satu guni (plastik beras yg paling besar) tu harga dia makcik aku kata seringgit. Ntah ye ntah tak. Bila pacat naik ke kkaki mula la aku akan menjerit2 menyusahkan makcik aku untuk tanggalkan pacat tu..
9. Kawasan rumah aku banyak lombong.. Bila semua kawasan lombong tu nak dijadikan taman perumahan, lombong tu akan dikambus.. Makanya banyakla ikan talapia meloncat2. Aku kutip ikan2 tu , nek basikal jual kat setiap rumah kawasan kampung aku. Duit bagi mak..
10. Mak abah aku asyik pindah2.. Aku boleh ingat banyak rumah aku pernah tinggal.. Aku tak faham kenape & sukar untuk aku memahami keadaan pada masa tu memandangkan umur aku yg terlalu kecil. Dan sampai skrg aku tak pernah tnya mak abah aku kenape.. Cuma aku mentafsirkan sendiri mungkin disebabkan mak abah kurang kemampuan untuk memiliki rumah sendiri. Yang aku boleh ingat masa aku 10 tahun, baru mak abah berjaya tinggal dirumah & tanah sendiri. Bahagianya muka mak abah masa tu.
11. Aku slalu tolong mak mengajar mengaji budak2 kampung aku kat rumah. Itu adalah rutin. Mak adalah terlalu tegas dalam bab2 mengaji & sembahyang.. Pernah mak beli papan hitam yg sizenya kecik sikit dari meja pejabat ni dan jemput ustaz datang rumah untuk belajar tajwid. Walaupun dalam keadaan tak berapa berada, ustaz tu tetap datang rumah dan mengajar. Jiran2 aku pun ada yg datang ikut sama belajar. Aku masih ngat nama ustaz tu, Tuan Haji Yeop Saidin yg skrg ni adalah kadhi kat ipoh.
12. Permainan: Aku suka ikut budak2 laki main guli, terompah yg dibuat dari tempurung kelapa yg diikat tali.. Konda kondi, Baling Tin, Main jengket, Main getah, Mandi Lombong, main terop (ayat org perak), Baling Selipar, Main layang2 yang dibuat sendiri oleh abah guna kertas minyak,kadang2 guna kertas surat khabar je.. main masak2.. dan macam2 lagi la.
Hmm kalau nak diceritakan semua tak habis.. Bila difikr2 kan balik, Zaman kanak2 adalah Zaman yg best sebab walaupun dalam keadaan yag tak la berapa hidup senang tapi senang hati sebab tak perlu fikir apa2.. Dan tak pernah nak tolong fikir apa2 tentang kehidupan yang dilalui.. Sekadar melalui je kehidupan tu.
Apapun Alhamdulillah & dan amat bersyukur, kesusahan yg dilalui satu ketika dulu banyak mengajar aku pengalaman untuk melalui kehidupan sekarang dalam membesarkan anak2 dan kehidupan berkeluarga.. Sekarang aku pulak yg sedang melalui satu pengalaman untuk membesarkan anak2 sebagaimana mak abah membesarkan aku satu ketika dulu.. Penuh harapan agar Allah sentiasa memudahkan segala urusan kami sekeluarga.. Amiin..
Wednesday, March 9, 2011
Berfikiran Positif
Bersihkan hati dan sucikan fikiran dari semua prasangkaan buruk..
Tapi akan boleh ke nak bersihkan hati & fikiran bila ada sesuatu yang tak kena pada mata kita.. Susahkan.. Sudahnya asyik rasa tak kena je sepanjang masa.. Merimaskan betul..
Ada orang kata kena muhasabah diri baru boleh bersihkan diri kita dari semua perkara yang negative..Emm harap2nye ada 'keindahan' disebalik kejadian. Dan semoga Allah permudahkan segala urusan pekerjaan aku. Amiin..
Sunday, February 13, 2011
Sakit Mulut
Sepanjang siang ok je tak menunjukkan ciri2 nak kena sakit mulut pun, masuk je senja td sakit yg teramat.. Makin malam makin sakit.. Tiap kali nak telan air liur kelat je muka aku..
Nak bercakap sakit, nak makan minum sakit, nak telan air liur pun sakit, rasa ketat jer.. camne nak buat ni..
Bila pangkal lidah terkena lelangit/pangkal tekak sakitnye masyaAllah..
Orang kata kalau Tuhan uji sakit tu maknanya Allah nak hapuskan dosa..
Suami aku kata Ni mesti sebab banyak dosa mengumpat ni huuuuu yer la kot..
Friday, January 28, 2011
Musim Tenat..
skali skrg asyik dok tengok macam2 borang... huwaaaaa... banyaknyer.... Betul kata orang bila otak penat membuatkan badan kita pun jadi penat.. Bila mata penat mula la rasa nak pejamkan je mata ni selalu... Biar dia tenang & sejuk... Maknanya soh aku tido la tu.. :)
Hehee baru wat keje sikit dimusim tenat yg skali skala ni dah bersungut.. Tengok bos-bos yang kejap2 meeting, kejap2 wat paper, jap2 jawab surat la, itu la ini la.. mesti lg penat.. tu pasal aku dari dulu & skrg jadi apa yg aku jadi skrg ni jer... tu pasal tak jadik bos.. baru ni pun dah penat camner... :)
Friday, January 21, 2011
Berhenti Berharap
Kenapa ye tiba-tiba aku tulis tajuk berkaitan berhenti berharap.
Sebenarnya aku nak motivate diri aku sendiri berikutan beberapa siri kegagalan yang pernah dan sedang aku alami sekarang. Kadang2, ayat-ayat camni secara tak langsung dapat kurangkan sikit tekanan bila sedih atau susah hati.
Aku pernah jumpa pepatah yang sebut camni.. "not every dream will turn to be reality n sometimes reality is not come from our dream"... (copy dari internet).. kadang kala Allah tangguhkan kejayaan kita pada hari ini supaya kita boleh kecapi kejayaan yang lebih hebat pada masa akan datang. Siapa tau kegagalan kita hari ini akan menjadikan kita lebih berjaya pada masa akan datang..
Kadangkala sesekali Allah uji kita untuk bantu kita mengenali diri sendiri.
Setiap orang punya takdir sendiri. Ada yang ditakdirkan berjaya pada usia muda remaja lagi, dan ada yang kecapi kejayaan di usia agak lewat. Ada yang kecapi kejayaan secara ‘tuah’ tiba-tiba je jadi orang kaya (yang pasti ini kes satu dalam sejuta).
Dan kejayaan itu mempunyai maksud yang tersendiri bagi setiap insan..
Yang penting, Jangan pernah berhenti berharap.
Thursday, January 6, 2011
Tahun Baru
Salam Tahun Baru.. Alhamdulilllah pejam celik pejam celik sampai juga kita ke penghujung tahun.
Dan Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan olehNYA untuk meneruskan perjalanan kehidupan yang entah sampai bila penghujungnya yg aku sendiri tak pasti...
Alhamdulllah tahun 2010 aku lalui dengan sempurna.. Tiada dugaan2 berat seperti tahun lepas.. Dan 2010 aku dikurniakan seorang lagi penyeri hidup.. Alhamdulillah keluarga aku terasa bertambah lengkap & berwarna warni kehidupan dengan dikurniakan sepasang anak.. Alhamdulillah..
Tahun baru slalu sinonim dengan azam baru..Takde ape azam yg perlu aku senaraikan untuk tahun ni.. memadai dengan azam untuk menutup semua buku hutang yang sedia ada & memperbaiki & melengkapkan diri untuk menjadi lebih sempurna dimata Allah dan dimata semua..
Masuk tahun baru ni, anak sulong aku baru masuk Tadika.. Tadika untuk 5 tahun.. sedangkan umur dia baru cecah 4 tahun 2 minggu lepas.. Aku yg over excited bila anak aku dah nak ke sekolah. Anak aku biasa2 jer.. Cuma dia berbangga sgt dapat pakaian & kelengkapan baru untuk sekolah. Harap dia dapat belajar dengan baik.
Rasa cam tak sabar lak nak tunggu dia habis tadika untuk masukkan ke sekolah rendah... heheee melampau tak.. sedangkan dia baru je seminggu dok kat tadika. lambat tul nak tunggu masa tu sampai.. Tetiba lak terasa rugi kawin lewat dulu.. kalau kawin awal kan anak2 dah besar heheee.. (patut ke pikir camni..)
Apapun semoga tahun baru & hari2 yg mendatang menjaminkan seribu kebahgiaan untuk kami sekeluarga.. Amiiin..
Thursday, December 9, 2010
Ujian Allah tidak diduga..
Selasa lepas masa cuti Awal Muharam, mak call mintak aku pergi lawat cucu kepada makcik aku kat Hospital Kuala Lumpur.
Cucu yg dimaksudkan berumur 10 tahun, lelaki.. Kat Unit Rawatan Rapi Institut Pediatrik HKL.
MasyaAllah terkejut giler aku tengok bila muka budak tu bengkak besar dan dah takde macam rupa asal dia..
Dengan keadaan telinga yg dah berbentuk lain dari asal, mata tertutup rapat, melecur yg kritikal keseluruhan muka dalam keadaan tak sedarkan diri...
Tak tahan aku tengok.. Sedihnya hati Allah saje yg tau.. Terdetik kat hati aku..
“Ya Allah kenapa Allah uji budak ni sebegitu sekali..Pada aku begitu berat dugaan tersebut untuk ditanggung oleh budak sebesar tu”
Air mata memang tak dapat di tahan.. Aku tengok mak & ayah budak tu (Abg Rus) tenang sekali sambil ceritakan balik camane perkara tu berlaku..
Kalau la perkara tu berlaku kat anak aku, tak tau kata apaa.. Mungkin air mata ni mengalir tanpa henti sepanjang hari..
Ayah dia kata kami dah kering air mata utk menangiskan keadaan yg berlaku.. Redho je la kalau dah ini Ujian dariNYA.. bagusnye.. tenang sungguh diorang..
Kisahnya budak ni nak bakar ikan, nyalakan api tapi tak hidup2.. Kawan dia yg ada kat situ suruh letak minyak bagi api cepat hidup.. Dia pun amik minyak yg aku tak pasti samada dia tau itu Minyak Petrol atau tak.. Masa dia dah curah minyak tu, kawan dia lak tolong nyalakan api, apa lagi bila minyak petrol dilagakan dengan api, menyambar la dan terkena muka budak tu..
Skrg budak tu beransur sedar.. Alhamdulillah.. Cuma matanya masih tak boleh buka.. Ramai yg bersyukur.. Aku turut bersyukur gak tapi terlintas kat hati aku bagaimana perasaan dia bila dia sedar nnti, dalam keadaan wajah yg dah berubah, sakit, sedih, mungkin mcm2 perasaan yg timbul dlm diri budak tu.. Ya Allah KAU tabahkanlah hatinya menghadapi hari2 mendatang.. (ntah knp terdetik di sudut hati ni mengharap supaya ia takkan sedar, supaya dia tak sedih meniti hari mendatang dalam situasi yg lain. Mohon jasa baik kawan2 tolong mendoakan semoga budak ni beroleh kekuatan dlm meneruskan kehidupannya.
Thursday, November 18, 2010
Kursus: Impiana Cherating


















Wednesday, September 22, 2010
Aidilfitri 2010, Terengganu











Selamat Rayer Semua.. Maaf Zahir Batin..
Hmm lama tul tak mencoret kat blog ni.. Kesiaan bersawang..
Sempena masih dalam bulan rayer ni nak syer la suasana rayer tahun ni..
Tahun ni buat kali ke-3 nya aku berayer kat Kuala Berang ,Terengganu.. Kampung asben.. Kalau raya kat sana agak meriah ckit berbanding beraye kat kg aku sebab fmly aku ciput je.. 3 beradik.. Dan kanak2nye cuma anak aku jer... Agak sepi.. Fmly tganu besar.. Asben aku anak ke 9 dari 10 beradik.. Bayangkanla kalau semua balik.. Rasa cam wat kenduri pun ade.. Aku wat kenduri aritu pun tak ramai cam balik kg tganu.. heheee...
Ni gbr2 masa kat terengganu.. Anak aku la org yg paling gumbira kat sana.. Ye la sepupu sepapat ramai kalau kat rumah si haziq tu jd kera sumbang jer.. Aku n asben kejenye asyik makan jer.. Alhamdulillah
Raya ke 4 baru balik PJ semula.. Raye ke-5 balik ipoh lak.. Alhamdulillah perjalanan kami sepanjang balik terengganu n Ipoh lancar dan selamat..