Friday, April 15, 2011

Hilang Anak..



Ni citer 26hb Mac lepas, baru sempat nak upload gambar n citer ckit pengalaman aku hilang anak hampir 10 minit. 26hb Mac 2011 (Sabtu), aku n suami bawa anak2 gi jalan2 kat Mines, bawa naik kapal kat situ. TQ pada member yg bagi kitorang kupon dgn harga murah.. TQ Kham. Jasa mu amat dihargai.. o.k la, balik dari Mines tu terus bawa anak2 gi KLCC lak.. Ada taman kat situ & tempat mandi manda kanak2.. Tengah main2 air tu, tiba2 abang (Haziq) hilang dari pandangan masa kami masa kami tengah bersembang2 kat kerusi yg ada kat situ.. Suami aku siap tanya, mana Haziq? Tak ke mengelabah giler aku dibuatnya.. Puas pandang sekitar cari abang tapi tak jumpa.. Menggigil satu badan tak tau nak kata dah la.. Last2 aku mintak 3 org guard yg ada gat situ tolong carik.. Semua bergegas cari sambil tanya aku camne rupa fizikal abang.. Dalam hati aku macam2 dah fikir... KAlau kat shopping complex boley la org wat announcement gitau budah hilang, nih kat tempat terbuka kat mane la aku nak carik anak ku... Aku takut sangat hilang anak aku, itu je harta paling berharga yg aku ada. Biarlah dia nakal macammana pun tapi aku taknak hilang dia.. Dekat 10 minit gak cari last2 ayah dia jumpa dia tangah nangis2 sambil cari kami kat jalan kami masuk ke taman tu.. Allahuakbar, Ya Allah leganya hati Allah je yg tau.. Alhamdulillah.. Pengalaman tu
betul2 bagi pengajaran pada kami.. Cukup la 10 minit n sekali tu Allah uji kami dengan hilang anak.. HArap tak berlaku lagi.. Dlm masa yg sama aku mula terfikir macammane la rasa ibu & bapa2 yg hilang anak tapi terus tak jumpa cam kes Shalenee tu.. Sedih nye hati mereka Allah je yg tahu.. Nauzubillah..











2 comments:

iBu ZulFaQar RayYaN said...

CUAKNYER kak sue kalau org.huhuh rasa tak bernyawakan kalau depa takder.yerla nakal2 pun tuh je harta kita.huhuhu

aizamia3 said...

memang panik kalau jadi cenggitu.. syukur jumpa balik.. ;)