Tuesday, June 21, 2011

Temasya Sukan Haziq





































Semalam, Ahad 19 Jun 2011, saya dan suami pergi ke Hari Temasya Sukan Tadika anak saya. Buat kat Stadium Hoki.. Hangus gak la muka.. panass...
Hehee kelakar lak tengok dia bersukan.. Kesungguhan ada dah, cumanya jujur sangat.. patutnye ngular2 la ckit untuk menang.. :)
Ni sedikit sebanyak gambar yang sempat saya ambil sepanjang temasya sukan tu.

Friday, June 10, 2011

Majlis Khatam Quran














Dalam pukul 11 pagi tadi, MQA buat julung2 kalinye telah menganjurkan Majlis Khatam Al-Quran untuk anak2 pegawai MQA. Ramai jugak yang turut serta. Tak tau kenapa saya rasa seronok sangat bila hadir ke Majls tu.. Ter'over2 lak rasanya seolah2 anak saya ada turut serta dalam Majlis tu.. Dah lama tak rasa suasana macam tu. Selalu Majlis Khatam Al-Quran cuma ada di majlis2 kenduri kahwin jer... Jadi suasana tu tak rasa seronok cam suasana yang saya rasa kat Majlis Khatam Al Quran ni. Ditambah pula yang mengacarakan Majlis tu adalah Ustaz Amin (Ustaz Muhamad bin Abdullah).. Walaupun Majlis agak ringkas tapi bagi saya amat sempurna. Suara anak2 yang mengaji sedap je didengar. Rasa cam sekejap sangat lak dengar diorang mengaji.
Berikut gambar2 yang sempat saya ambil dan beberapa lagi gambar oleh Yazid sepanjang Majlis berlangsung.

Monday, June 6, 2011

Ragam Abg n Adik










Takde ape yg menarik untuk dituliskan.. Sekadar meng upload perkembangan anak2 yang semakin membesar dengan ragam masing2.. Insyirah dah setahun tapi rambut tak panjang2 pun.. Pakaikan baju perempuan pun masih ada yg tanya "lelaki ke perempuan".. hmmm so saya lebih suka pakaikan dia jeans jer...

Abg pulak baru nak belajar sembahyang, tapi ayat2 yg dia tahu cuma fatihah jer.. yg lain2 belum hafal lagi.. bila suruh sembahyang, ok jer tapi dia tak kira kalau tengah pakai seluar pendek pun dia terus jer berdiri atas sejadah n sembahyang.. hmm takleh nak kata aper.. jadi laa untuk sejukkan hati ibu.. untuk permulaan ni ibu tak kisah..
agak kelakar bila tengok abang tersilap /salah masa wudhuk.. dia akan cari towel, lap kering2.. pastu baru amik wudhuk balik.. tak ke susah.. bila kita kata tak kisah tak lap pun, boleh je wudhuk semula, dia tetap akan carik towel n lap kering2 dulu sebelum ambil wudhuk baru.

benda paling dia suka, ajak ayah lepak kedai mamak.. kalau cuti kdg2 ayah dia suka bawa dia tengok bola kat kedai mamak.. hmm sejak tu la yg dia sesuka bila2 masa ajak ayah dia gi kedai mamak.. :)