Wednesday, March 27, 2013

Selesai 1 urusan, Alhamdulillah..

Pemangkuan Kenaikan Pangkat Kumpulan Pengurusan & Profesional 2013.

Alhamdulillah.. Selesai sudah satu urusan yg mungkin dinantikan oleh mereka yg terlibat.. Selagi keputusan tak keluar, saya lak yg berdebar hebat.. ntah kenape.. alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Alhamdulillah.. Terima kasih Allah kerana dipermudahkan segala urusan kami. Semoga  Allah sentiasa bersama saya dalam setiap pekerjaan yg saya lakukan. 

TAHNIAH kepada yang berjaya, dan jangan terlalu sedih kpd yang tidak berjaya.  Untuk permulaan ni mungkin ada yang sedih.. mungkin ada yg gembira tak terkata.. mungkin juga ada yg terkejut tidak menjangka dan macam2 lagi.. Semoga semua dapat diterima dengan pasrah.

Apapun semua tu ketentuanNYA.. Saya pernah dengar satu petikan ceramah yg saya suka sangat2.. Bunyinya begini: 

"Sekiranya Allah berkehendakkan untuk memberi rezeki dalam apa bentuk rupa sekali pun maka tiada mana2 tangan dapat menghalangnya.. Dan sekiranya Allah belum mahu memberi rezeki kepada seseorang maka juga tiada mana-mana tangan yang dapat menghulurkan rezeki itu"..


Ujian & rezeki Allah sebagai ingatan untuk kita lebih dekat pada-Nya.. 

Rezeki juga dalam pelbagai bentuk.. luas.. pintu rezeki itu juga luas.. laluan untuk mendapat rezeki itu juga luas.. pilihan untuk kita memiliki rezeki itu pun luas.. 
 
Bersyukurlah dengan setiap rezeki Allah.. 
walaupun masih ada rezeki yang kita harapkan belum menjadi milik kita, tapi tidak perlu persoalkan kenapa ia berlaku.. semua daripada Allah.. kalau rezeki itu memang milik kita, pasti ia akan jadi milik kita.. sama ada cepat atau lambat semuanya ketentuan daripada NYA..
 
Semoga kita semua akan lebih bersyukur di atas segala apa yang kita miliki.. Syukur Alhamdulillah....

**sebagai peringatan buat diri saya juga yg selalu mengnharap rezeki melimpah ruah, sedangkan Allah dah bagi banyak nikmat lebih dari apa yg diminta. 





No comments: