Thursday, February 19, 2009

Use all the things God gave you..

In the end, you will succeed and prove them wrong!
Always rememberNothing is impossible, if your heart is willing..
Use all the things God gave you.
Be creative!
Then GO for it!

Look around.... Consider all options...

When someone tells you that you can't do something ...




Benda ni aku amik dari email yg ct marwiyah antar... best lak tengok... so.. aku abadikan la kat blog aku ni... sbb ayat & gambarnye simple je tp amat bermakna utk dijadikan pengajaran...
TQ ani sbb tolong save kan pic.

Tuesday, February 17, 2009

Frust... huuuuu

hari ni frust sgt bila tengok result PTK.. rasa nak nangis pun ada... Frust, kecewa, dan segala mcm kata yg tak terungkai kat sini utk menyatakan betapa kecewanye aku ngn result aku...
bukan setakat frust malah takleh terima akal langsung.. teruk gahap gaban... ishh... tak penah lagi aku lalui perasaan sekecewa ni sepanjang aku keje kat LAN/MQA..
tak dapat naik pangkat CC pun aku tak rasa apa2 perasaan kecewa... tak dapat tukar unit dulu pun aku tak rasa kecewa camni... hari ni betul2 frust.. keputusan ni betul2 buat aku rasa cam aku baru je sebulan masuk keje kat MQA..
tu yg pelik, masa jawab rasa cam senang jer... huwaaaaaaaaa.... tensionnyer.. taknak amik exam lg laa.. frust tul laa..... terasa betapa bodohnye aku.. huuuhuuuu...

Friday, February 13, 2009

keje..Keje.. Kejer..

Penat tul ari ni.. walau pun waktu rehat panjang.. tapi bila pikir kejer yg banyak rasa penat sgt2.. pn.chek dah masuk drpd cuti bersalin.. maknanya fail pun akan bertambah sekali ganda drp yg sedia ada en ajak punye... masa first day masuk keje semalam lepas cuti 3 hari tgk atas meja campur (en ajak punya) campur yg pn.chek antar kat aku ada 8 fail baru..pergh.. banyak tu.. belum campur yg lama yg belum siap antar APP lg.. hmm.. xpe la.. wat slow2 mana yg mampu.. tapi kalau tak mampu pun kena wat gak hehee.. pandai2 la aku nnti.. maknanye aku kena kurangkan bersembang atau berborak2 kosong.. sambil sambil tu boleh la.. bosan gak kalau tak bersembang ni.. nama pun pompuan.. kang diam terus kang ada yg kata tunjuk baik lak kan... aku ni dah la memang spesis byk bercakap..

Thursday, February 12, 2009

Cuti ke Langkawi








ni landak laut.. takut lak tengok mata dia kat tengah2 tu.. dah la satu jer.. Org kata dajal mata dia satu kan.. ee... cam dajal..



sempat lak aku terakam gambar beruk ngn anak dia.. beruk pun sayang anak..siap peluk2 lagi.. manusia lak siap buang anak..pelik dunia zaman skrg ni.


ni pondok jaga sangkar ikan.. tapi aku paling takleh terima bila kat pondok tu ada piring astro.. tu kat tengah tasik tu siap pasang astro.. umah aku yg kat puchong dlm rupa bentuk apartment yg elok ckit la dr pondok jaga tu pun tak pasang astro .. rasa tercabar lak.. betapa daifnyea aku..hehee

ni la yg dikatakan gua buaya.. tp aku tak nampak buaya pun. masa memula dia bwk bot masuk kat dlm gua tu takut gak aku.. buatnye la tetiba buaya timbul dan karamkan bot kitorang tak balik puchong aku.. mendebarkan tul.. tapi bila dah masuk yg aku nampak anak biawak ade la.. kelibat buaya langsung takde.. cheh menipu tul.. tp elok gk, klu nampak mungkin tketar2 lutut aku kot..


ni seisi menjelajah tasik kat Tanjung Rhu.. Sekitar 2 jam gak la.. Masa tu driver bot tu bawak kat tempat bagi makan helang.. gua buaya.. pulau kasut.. guang kelawar.. dan mane lg erk.. tak ingat la..



haa... ni la kawan komeng tu... nama dia nizam..dia la yg bawak kitorang jln2.. pastu siap bg pinjam kereta lg... baik tul la dia ni..
tinggi jugak tempat kami turun tu bila tgk dari bawah.. jenuh gak la nak naik balik ke port cabel car tu..

ni masa kat cabel car.. kitorang sempat turun ke tempat utk tgk view laut .. uii.. gayat tul bila masa tu angin agak kuat dan jambatan tu tarasa bgoyang..



Ni masa kat water world..




Ada mamat india tu bekenan sgt kat haziq.. siap pinjam camera aku sbb nk tangkap gbr haziq.. ni la hasilnyer.. tak nampak muka pun..
Pemandangan waktu senja dari kolam renang.. haziq bukan main sakan lagi mandi.. taknak naik.. siap jerit2 nak terjun balik dlm swimming pool tu..



Pemandangan tepi pantai dari tingkap bilik aku..

Landscape kat kawasan hotel tu.

Ni view kat lobby hotel
Haa nila Bella Vista Hotel tempat aku menginap.. Takla best sgt tapi tak la tak best pun... kira sedang2 laa... sebab dapat murah kira best la jugak heee...
Masa kat LCCT

Hari ahad hingga rabu (8-11 Feb 2009) aku ngn fmly aku (3 beranak) gi jalan2 ke Langkawi. Plan asalnye nak gi reramai ngn mak abah & adik2 aku skali.. tapi susah sgt nak plan tarikh.. mak abah asyik postpone je.. pastu abah lak kata taknaik naik flight sebab mahal.. dia kata rugi.. kalau naik feri byk sgt jimatnye.. dia ajak naik feri jer.. aku dah gtau yg adik aku (kakcik) nak sponsor tambang mak abah.. abah tetap taknak.. aku ngn laki aku lak malas nak drive ke sana tu.. letih.. So kami amik keputusan utk gi dulu.. insyaAllah ada rezki nanti aku akan bawak mak ngn abah skali.. Rasa bersalah gak sbb abah aku memang cam teringin sgt nak ke Langkawi tu.. xpe la insyaAllah aku akan bawak gk diorg satu hari nanti.. Kami menginap kat Bella Vista Hotel kat Pekan Kuah. Boleh laa.. Atas jasa baik 'komeng' aku dikenalkan ngn kawan dia.. dapat la murah ckit harga hotel & dpt la jugak merasa view laut.. TQ 'komeng'....Masa hari pertama kat sana kawan 'komeng' bawak kitorang gi water world ngn cabel car. Petang tu dia bagi lak pinjam keter utk bwk jalan2.. baik sungguh la dia ni.. klu tak sure habis byk gk utk sewa keter.. so petang tu dapat la gi shopping2 kat pekan kuah n gn gi kat Dataran Lang.. Masa first time gi Langkawi dulu tak sempat pun nk gi Dataran Lang.. Kali ni merasa gk gi ctu.. xde ape yg menarik pun kat jeti tu.. Disebabkan cuaca agak panas so takde la sempat bergambar ngn Helang Besar kat ctu tu.. aku tengok pun ramai pengunjung yg gi kat Helang tu berteduh kat bawah kepak dia... mungkin sebab cuaca masa tu panas terik sgt2 wlupun masa tu dah pukul 5 lebih tak silap aku..

Wednesday, February 4, 2009

Happy Birthday


















27 Januari 2009.. Genap 32 thn dah umur asben aku.. Happy Bday syg... Dah tua dah rupanye ... hehee. Dulu masa baru2 kenal baru umur 25.. Pejam celik dah nak 7 tahun berlalu.. Tapi anak kami baru sorang... Eh silap.. nak masuk 2 dah.. Alhamdulillah... Harap2 masa pencen nanti tak la susah2 nak sekolahkan anak lagi... :)

kena kejar ni..heee

Tuesday, January 20, 2009

Slamat Tahun Baru..

Walaupun agak terlewat utk menulis tentang New Year disebabkan kekangan masa, tapi rasanya belum terlalu lewat lagi utk aku syer cerita tahun baru ni tentang diri aku....

k.lah... Selamat Tahun Baru Hijrah 1430 Bersamaan 1 Muharram 29 December 2008... Dan selamat tahun baru jugak sempena 1 Januari 2009.. Bermakna SELAMAT TINGGAL 1429 Hijrah ... & Selamat tinggal 2008.... Meningkat lagi lah umur aku tahun ini menjadikan angka 31 Tahun...

Fuhhh...31 Tahun dah aku diberi kesempatan Menghirup Udara DiBumi NYA, Jua menjalani kehidupan dengan sempurna.. wlu sesekali ade gak dugaan2 kecik melanda.. namun aku masih bersyukur kerana dugaan tu masih mampu utk aku hadapi... mungkin itu lumrah namanye.. Wlu dah 31 tahun aku hidup di bumi ini...namun masih belum cukup rasanya aku berbakti utk org tua.. Masih belum cukup rasanya aku berbuat sesuatu yg cukup baik utk diri aku.. Tahun 1429 H, Banyak Yang berlaku..ya lah dah setahun..mestilah banyak yang berlaku, Antara Nya adik aku bertunang... Adik Ipar aku pun bertunang... . Anak aku yg semakin membesar.... Dan macam2 lagi lah yg berlaku.....

Pekerjaan, Aku masih bekerja di tempat yang lama dan di takuk yg lama sehingga sekarang...ada jugak cuba untuk mintak jawatan baru kat tempat keje aku ni... Tapi belum ada rezeki aku lagi nampaknya..Aku Masih disini...Masih Pergi kerja masuk 8.30pg Balik 5.30 Ptg... Masih Bos yang Sama...Alhamdulillah..

YA ALLAH.. Hamba MU ini sangat Bersyukur dengan nikmat MU..Semoga tahun 1430H lebih mendatangkan detik manis buat aku...YA ALLAH Peliharalah aku Walau dimana Jua Aku berada dan apa yang aku Lakukan..Hanya KepadaMU kami Memohon dan meminta..amin...

Thursday, December 18, 2008

Birthday HaziQ - 2 yrs.. 17 Dis 2008



Haziq cam terpegun jer tengok lilin tu..



ni la kek yg tersalah tulis nama tu.. ade ke patut dia tulis Hafiq..
tapi sedap gak nama tu kan.. boleh letak utk nama anak ke-2 nanti kot.. hee


17 Disember 2008... Genap 2 tahun umur haziq.. Dah besar rupanya anak aku..Rasa cam baru je bersalin.. Pejam celik pejam celik dah 2 tahun rupanye.. Rasanye dah sampai masanya utk bagi dia kawan... heheheee

Semalam cuma celebrate 3 beranak je... balik kg nanti ingat nak buat doa selamat ckit utk dia..
Balik keje tu terus singgah secret recipe beli kek utk dia.. sbenarnye aku yg tingin nak makan kek kat ctu... hee....
Geram tul bila budak kat kedai kek tu tersalah tulis nama anak aku drp Haziq kpd Hafiq lak..Sib baik anak aku x pandai baca lag perkataan kat kek tu... Kalau tak mesti dia dah tanya kenapa nama dia ditulis salah.. Yang dia tau cuma tiup lilin tu jer..

Tuesday, December 16, 2008

Proses pindah tempat keje..

Arini penat sgt..Font size. Dah start pindah2kan barang dari ting.14B ke ting.13A..
Baru angkat brg 3 trip dah penat giler... Nyusahkan tul la... tapi xpe gak mane tau kot2 pindah tempat baru ni dapat tingkatkan prestasi keje lak ke kan...?


Friday, December 5, 2008

Test... First Day




sempat bergambar sebelum balik..


ni xtvt malam.. BBQ.. jenuh gak nak nyalakan bara api tu...






dah puas mandi taknak naik pulak...







anak aku mandi cam tak ingat dunia..



asyik minum jer.. langsung xnak makan.

lunch masa baru sampai PD..cuma ngn family ucu jer..

Assalamualaikum...

Nak try2 gak la wat blog... Ni first day buat blog sendiri atas tunjuk ajar kawan... (ani)
TQ ani.. Utk pertama kalinye.. nak citer.. sabtu ahad lepas, gi PD ngn cousin2 aku...
tempatnye kira ok la.. kalau orang sponsor semua ok jer... malam tu wat BBQ kat tepi pantai..